Search This Blog

Thursday 5 May 2011

Choose your life..

Langit yang kurasakan cerah dan berwarna warni diselaputi pelangi, kini sudah gelap gelita bagai tiada penghujung...mungkin si dia sudah menjumpai insan yang selama ini dia cari...n mungkin juga perjalananku ini akan berakhir di sini...mungkin sudah tiada koma, tanda seru dan tanda tanya..yang ku nampak sekrang ini hanyalah titik noktah yang tiada ragu lagi...mungkin dia akan lebih sihat+ceria+gembira jika tiada lagi kehadiran aku dalam kamus hidupnya...tetapi...aku tetap akan menjadi seperti aku, melalui hidup ini yang tiada serinya lagi..yang tiada warna warni nya lagi...mungkin ini adalah berita gembiranya, tetapi bagi aku...aku laluinya sekali lagi...ye, aku kadnag2 terlupa siapa diriku ini...terlupa asal usul ku..terlupa yang aku langsung tidak sepadan dengannya, bagai pungguk rindukan bulan...aku pernah berkata pada diri ini, 'sudah la ayie sudah!!! WHo are u mann!!! Ko sedar la skettt diri ko tu..!! ko pegi tengok cermin, then ko tngok gambar dia!! pastu ko nilai sendiri!!! Ye! baik mana pun hati ko, jujur mana pun ko, kalau bukan hak ko, ko try la mcm mana pun, ko buat la macm mana pun, dia takkan jadi milik ko ayie!!! TAKKANNNN!!!!

hm..mungkin ini lah nukilan aku yang terkakhir...biarlah ia terkubur bersama memori yang tak seberapa ini..walaupun sekejap, syukur padanya kerana memberi aku peluang merasai ape itu bahagia, ape itu kegembiraan dan ape itu rindu yang aku sudah lupe selama ini...hanya satu yang aku pinta padamu ya Allah, Engkau berikanlah kegembiraan dah kekuatan kepadanya menempuhi hidupnya..amin...

No comments:

Post a Comment